ludzie, biiuro

 

Ponieważ wiele osób mylnie uważa, że identyfikacja wizualna firmy to proste zadanie, warto przytoczyć kilka etapów, według których ona najczęściej przebiega. Podstawową sprawą jest oczywiście logo firmy.

Powinno być ono unikalne, przyjemne dla oka i zapadające w pamięć. Kolejnym etapem jest dobranie firmowej typografii, która będzie charakterystyczna i powiązana z tą jedną, konkretną firmą. Identyfikacja wizualna firmy to również zaprojektowanie reklamowych materiałów – popularnych gadżetów, które najczęściej są rozdawane za darmo przy różnego rodzaju okazjach. Mogą to być na przykład segregatory z logo firmy, teczki na dokumenty, ulotki reklamowe i firmowe gazetki. To wszystko jest konieczne, gdyż w przeciwnym razie nie można mówić o tym, że identyfikacja wizualna firmy została w pełni przeprowadzona. Warto również zająć się sprawą firmowej flagi, szyldu i tabliczek, które będą umieszczone na całym terenie firmy. Identyfikacja wizualna firmy trwa wiele lat i dopiero po jakimś czasie można oczekiwać, że przyniesie oczekiwane efekty. Dopiero gdy identyfikacja wizualna firmy zostanie zakończona, to można oczekiwać, że ludzie będą kojarzyć nazwę firmy z jej produktami.

 

Czytaj też: http://www.identyfikacja-firm.pl